
Her er årets mest læste artikler om design
Vi har samlet de 10 mest læste artikler om nyt design i 2019. Særligt var I glade for bæredygtighed!
AfCecillie Nexø Eriksen
Se Kählers nye Tivoli-fortolkning
Kähler lavede den fineste Urbania-version af et kendt Tivoli-ikon. Se designet her.
Her er den vigtigste trend i 2019
Bæredygtighed er nemlig den altoverskyggende trend i 2019 - en megatrend. Vi har skrevet om trenden her.
TAKT: Nyt dansk brand laver bæredygtige designermøbler til en pris, hvor alle kan være med
Den danske design-scene er blevet et brand rigere. Det er TAKT, som laver bæredygtige designermøbler. Læs om brandet her.
Ny kollektion fra H&M Home: Her er de fine nyheder
H&M Home formåede på flot vis at kombinere retro-undertoner med et moderne udtryk i disse nyheder. Udvidelsen inkluderede blandt andet fine fletmøbler, nye lamper og runde border. Læs om kollektionen her.
Eksklusivt interiør-brand kommer endelig til Danmark
Det eksklusive, norske interiørbrand Slettvoll har hele 18 butikker i Norden, og så kom tiden til, at vi i Danmark skulle have muligheden for at opleve deres design. Læs mere her.
Royal Copenhagen lancerer nyt stel, der har været 10 år undervejs
Stellet er designet i samarbejde med bl.a. Bjarke Ingels, og har et anderledes og mere maskulint udtryk. Se stellet her.
Bagedyst-profil står bag ny produktserie
Den anerkendte bageprofil, Ditte Julie Jensen, indgik et samarbejde med Imerco om en ny produktserie. Se mere om produktserien her.
IKEA samarbejder med Louis Vuitton direktør om ny kollektion
I alt bidrog 8 kreative profiler til kollektionen, og en af dem er Virgil Abloh, som er kreativ direktør for Louis Vuittons herrelinje. Læs om samarbejdet her.
Nu kommer anden del af Tom Dixons samarbejde med IKEA
I februar 2018 blev den ikoniske designer Tom Dixons design tilgængelig i IKEAs varehuse, med kollektionen DELAKTIG. Kollektionen blev yderligere udvidet med nye produkter i februar 2019. Læs om samarbejdet her.
Kay Bojesen introducerer et helt nyt dyr med et vigtigt budskab
Den ikoniske samling af træfigurer fik et nyt familiemedlem: Pandaen. Pandaen blev lanceret i samarbejde med WWF Verdensnaturfonden og symboliserer forholdet mellem bæredygtighed, natur og moderne design. Læs mere om det her.