Her er årets mest læste artikler om design

Vi har samlet de 10 mest læste artikler om nyt design i 2019. Særligt var I glade for bæredygtighed!

© Lasse Salling

Se Kählers nye Tivoli-fortolkning

Kähler lavede den fineste Urbania-version af et kendt Tivoli-ikon. Se designet her.

© Baxter

Her er den vigtigste trend i 2019

Bæredygtighed er nemlig den altoverskyggende trend i 2019 - en megatrend. Vi har skrevet om trenden her.

Bæredygtig dansk brand TAKT
© TAKT

TAKT: Nyt dansk brand laver bæredygtige designermøbler til en pris, hvor alle kan være med

Den danske design-scene er blevet et brand rigere. Det er TAKT, som laver bæredygtige designermøbler. Læs om brandet her.

© H&M Home

Ny kollektion fra H&M Home: Her er de fine nyheder

H&M Home formåede på flot vis at kombinere retro-undertoner med et moderne udtryk i disse nyheder. Udvidelsen inkluderede blandt andet fine fletmøbler, nye lamper og runde border. Læs om kollektionen her.

Velour daybed
© Slettvoll

Eksklusivt interiør-brand kommer endelig til Danmark

Det eksklusive, norske interiørbrand Slettvoll har hele 18 butikker i Norden, og så kom tiden til, at vi i Danmark skulle have muligheden for at opleve deres design. Læs mere her.

Royal Copenhagen hav tallerkener
© Royal Copenhagen

Royal Copenhagen lancerer nyt stel, der har været 10 år undervejs

Stellet er designet i samarbejde med bl.a. Bjarke Ingels, og har et anderledes og mere maskulint udtryk. Se stellet her.

© by DITTE JULIE

Bagedyst-profil står bag ny produktserie

Den anerkendte bageprofil, Ditte Julie Jensen, indgik et samarbejde med Imerco om en ny produktserie. Se mere om produktserien her.

IKEA samarbejde med Louis Vuitton
© IKEA

IKEA samarbejder med Louis Vuitton direktør om ny kollektion

I alt bidrog 8 kreative profiler til kollektionen, og en af dem er Virgil Abloh, som er kreativ direktør for Louis Vuittons herrelinje. Læs om samarbejdet her.

© IKEA

Nu kommer anden del af Tom Dixons samarbejde med IKEA

I februar 2018 blev den ikoniske designer Tom Dixons design tilgængelig i IKEAs varehuse, med kollektionen DELAKTIG. Kollektionen blev yderligere udvidet med nye produkter i februar 2019. Læs om samarbejdet her.

Kay Bojesen panda
© Kay Bojesen Denmark

Kay Bojesen introducerer et helt nyt dyr med et vigtigt budskab

Den ikoniske samling af træfigurer fik et nyt familiemedlem: Pandaen. Pandaen blev lanceret i samarbejde med WWF Verdensnaturfonden og symboliserer forholdet mellem bæredygtighed, natur og moderne design. Læs mere om det her.