Et skønt samarbejde
Kay Bojesen har længe været kendt for de legesyge træfigurer - og nu kommer der er nyt medlem til til flokken: Pandaen. Rent faktisk en lille panda-familie, da de udkommer i 2 størrelser.
Men den sorte og hvide bjørn bringer et vigtigt budskab med sig. Pandaen er nemlig lanceret i samarbejde med WWF Verdensnaturfonden og symboliserer forholdet mellem bæredygtighed, natur og moderne design.
Kay Bojesen Pandaen er skabt som støtte til verdens truede dyr, hvorfor en del af salget også går til WWFs arbejde med naturbevarende projekter.
– Jeg håber den kommer til at stå i rigtig mange hjem og minde om, at der er noget derude, der er værd at kæmpe for, sagde Bo Øksnebjerg, generelsekratær hos WWF Verdensnaturfonden, da det nye familiemedlem blev præsenteret.
Design og bæredygtighed
Det nyeste familiemedlem skriver sig hurtigt ind i årets vigtigste trend, blandt andet fordi Pandaen er lavet i FSC®-certificeret træ:
– Vi har glædet os meget til at byde de nye pandaer velkommen i flokken af vidunderlige Kay Bojesen dyr. Hos Kay Bojesen Denmark har vi truffet et valg om, at vores træ skal være bæredygtigt. Vi sælger mange træ-produkter, og de skal selvfølgelig komme fra FSC-certificeret skove, hvor dyr og planter er beskyttede. Med lanceringen af pandaen og samarbejdet med WWF Verdensnaturfonden tager vi aktivt medansvar for naturen, udtaler Marie Kristine Schmidt, Vice President for Design og Marketing hos Rosendahl Design Group, som står bag Kay Bojesen Denmark
Sælges eksklusivt
Som nævnt lanceres den sort-hvide bjørn i to størrelser: En Panda på 25 cm. som forhandles eksklusivt hos Illums Bolighus samt i ZOO til en vejledende pris på 1999 kr., og XL Panda på 70 cm., som er en nummeret serie af 50 Pandaer, der kun forhandles hos Illums Bolighus og har en vejledende pris på 24.995 kr.
Begge Pandaer er i handlen medio april.