
Et designunivers folder sig ud
Historien om Menu er historien om et usædvanlig stærkt familiebånd, om pionerånd, hårdt arbejde, fornemmelse for design – og en klar vision om at gøre verden til et mindre kompliceret og smukkere sted.
AfDet er ikke hver dag, 81-årige Simon Hansen kigger indenfor på kontoret hos Menu for at hilse på. Han har for længst overladt ledelsen af sit livsværk til næste generation, men han er stadig involveret på de indre linjer og følger aktivt med i designvirksomhedens vækst og virke. Og så er det altid hyggeligt at hilse på medarbejderne og se, hvad de unge nu har fundet på.
På denne råkolde og blæsende vinterdag er han taget ind i Portland Tower i Københavns Nordhavn for at mødes med sønnen Bjarne Hansen, der overtog ledelsen af Menu i 1996, og den nye generation – børnebørnene Joachim og Michaela, der står klar til at overtage stafetten.
De skal tale om historien bag virksomhedseventyret, om begrebet godt design og om visionerne for fremtiden.
Og der er nok at tale om, for de tre generationer af familien Hansen har ikke blot generne til fælles, de har også en fælles ambition om at gøre en forskel gennem design.