I indretningen er der tydelige referencer til Japan og Mettes arbejde med interiør. I gangen har hun valgt at bruge store stykker sashikotekstil på glideskinner for at lukke af for al opbevaring og praktik. Samtidig skaber det en behagelig akustik. Tekstilet har Mette fundet i Japan, hvor det bliver brugt til kampdragter. Fra mellemgangen er der adgang til alle de øvrige rum.
Huset er designet med stor respekt for de omkringliggende omgivelser, og der er udsigt til grønne arealer, gravhøje og havet til tre sider. At huset ligger tæt på en gravhøj og ved kysten, har også været med til at bestemme layoutet.
Samtidig var der en del regulativer for, hvor på grunden huset måtte placeres i forhold til strand, gravhøj og naboer. Men det hele er tydeligvis gået op i en højere enhed med masser af små, intime uderum, lærum for vind og vejr og mulighed for at følge solretningen.
Når man ankommer til grunden, møder man en væg af bambus, der leder en frem til huset – som ud af intet dukker op. Bygningen ligger på et plateau, og mange skydedøre åbner op for, at inde- og udeaktiviteterne kan glide sammen og udviske skellene.
Mette og Masahiro har tidligere boet på landet i et familiekollektiv på Fyn og nyder meget, som kontrast til deres daglige byliv i dag, at have et fristed, hvor de kan være tæt på naturen.
De løber ture i området, og Mette har planer om at anlægge en køkkenhave. Faktisk havde de ikke drømt om, at de ville bruge huset så meget, som de gør. De er her hele året og følger årstidernes gang.
– At vi kun er 60 km fra København, gør, at vi næsten er her hver weekend, siger de.