Et kunstværk, der lugter så stærkt, at det ikke kan være i lejligheden. Vi taler en lugt så stærk og kvalmende, at spyfluerne festede. Så stærk, at Thyra Hilden og Pio Diaz måtte kaste håndklædet i ringen og sætte det langt langt væk.
Kunstnerparret HildenDiaz sidder og funderer over spørgsmålet om, hvorvidt der findes kunst, der ikke egner sig til et privat hjem, og så kommer de til at tænke på den skulptur, de for nogle år siden skabte af størknet blod.
I dag findes der kun fotografier af Blodpokalen. Den var mildest talt ikke så praktisk. Vi holdt meget af værket, men det gik ikke, fortæller Thyra Hilden.
Uden for lejligheden i ejendommen fra 1880, tegnet af Martin Nyrup, der også tegnede Københavns Rådhus, suser trafikken forbi. Thyra Hilden voksede op på Frederiksberg i et kollektiv, der huserede i en gigantisk, gammel villa, hvor der var højt til loftet og fyldt med smukke snedkererede detaljer. Jævnaldrende Pio Diaz voksede op meget langt fra Frederiksberg. Han er fra Buenos Aires i Argentina, men afstanden til trods voksede han også op i en herskabsvilla.