Danskejede Eva Solo fejrer i år, at de gennem 100 år har været blandt danskernes foretrukne mærker.
Eva Solo begyndte i 1913 som en engrosvirksomhed grundlagt af Kai Rohde Fog og har skiftet navn mange gange gennem tiden. Det skete senest i 2010, hvor navnet Eva Denmark blev erstattet med Eva Solo A/S.
Det store spring skete i 1949 med en meljævner, hvor låget kunne bruges som citronpresser. Denne dobbelt-funktionalitet var noget helt nyt - og har siden været en af grundstenene i firmaets designfilosofi.
I 1952 kom en af de største succeser i butikkerne: brød- og pålægsmaskinen. I 1970 kom så kaffebryggeren, og i 1977 den første Eva Trio-grydeserie.
Siden har Eva Solo sendt en lang række produkter på markedet, hvoraf mange har været nyskabende.
I forbindelse med jubilæet har Eva Solo lavet en limited edition-udgave af køleskabskaraflen, som fås i fire varianter: flavoured leather, daring lace, sporty leather og vintage leather, som er designet af Tools og koster 599 kr.