Mette og Rolf Hay
© HAY / Phaidon

Danmarks mest farverige brand fejrer 20 års jubilæum

HAY tager os med på en 20 år lang rejse gennem designtendenser og milepæle.

HAY introducerer 'HAY'

Den danske designgigant fejrer 20 års jubilæum ved at hylde deres farverige og stilrene rejse gennem tiden. Forlaget Phaidon udgiver nemlig i anledning af jubilæet bogen om HAY.

Bogen samler HAYs mange designtriumfer, designtendenser og skildrer deres stadigt voksende stabel af fantastiske internationale designere.

Herunder Ronan og Erwan Bouroullec, Muller Van Severen, Doshi Levien og GamFratesi, og ikke mindst mindes de samarbejder med brands som COS, IKEA, SONOS og mange flere.

Hay bog af Phaidon
© HAY / Phaidon

En rejse ind i historien

Phaidon præsenterer hermed den første bog om HAY, som fortæller den inspirerende historie om en lille dansk virksomhed, der hurtigt blev et globalt elsket brand på forkant med produktdesign.

Ved at skabe et univers af farvede hverdagsgenstande og møbler, der er funktionelle og overkommelige, ændrede HAY verdenssynet på skandinavisk design og farveskemaer for altid. Ligesom at bogen nu vil forevige HAY i designhistorien og på diverse coffee tables i de danske hjem.

Phaidons udgivelse af HAY i bogformat
© HAY / Phaidon

20 år samlet på ét sted

Co-founders og Creative Directors Mette og Rolf Hay grundlagde virksomheden tilbage i 2002 med en vision om et brand, der skulle levere produkter i høj kvalitet til en bred skare af mennesker.

I dag er HAY kendt som en af de store designaktører, der er med til at sætte dagsordnen for, hvordan nordisk design æstetiseres.

Bogen er derfor med til at billedliggøre den rejse, som designbrandet har været på. Og den skildrer derfor alt fra milepæle i karrieren til interviews med nøgledesignere og samarbejdspartnere. Vi glæder os til at læse med.

HAY bog i anledning af deres 20års jubilæum
© HAY / Phaidon

LÆS OGSÅ