Bang & Olufsen lancerer nyhed, som passer ind i de nordiske hjem

Designet bygger videre på nogle af B&Os mest populære produkter.

© Bang & Olufsen

Med udgangspunkt i historien

Det nye TV “Beovision Harmony” fra Bang & Olufsen er lanceret under møbelmessen Salone del Mobile i Milano, som en del af deres udstilling “93 år med magi: En dialog mellem fortid og nutid”.

Og det er netop i dialogen mellem fortid og nutid, at det nye TV er blevet til, da konceptet bag Beovision Harmony blandt andet bygger på den gamle Capri-serie fra 1959.

LÆS OGSÅ: Salone del Mobile: BO BEDRE glæder sig til…

© Bang & Olufsen

Fra TV til skulptur

Det nye TV er udstyret med topklasse skærm fra LG og fronter i egetræ og aluminium, som åbner sig, når TV’et tændes. Når fronterne åbnes, hæves TV’et også til perfekt synshøjde - og dermed er skærmen også sænket, når det er slukket, og forstyrrer på den måde mindre i indretningen:

– En høj billedkvalitet kombineret med kraftfuld og intens lyd giver en fantastisk TV-oplevelse. Men en stor skærm er sjældent velkommen i indretningen i hjemmet. Med Beovision Harmony ønskede vi at skabe en meningsfuld genstand til hjemmet, som fylder mindre rent visuelt, men derimod forvandles til et møbel som man kan knytte sig til følelsesmæssigt, siger John Mollanger, Bang & Olufsens Executive Vice President for Brand and Markets.

TV’et vil være tilgængelig i kombinationen af aluminium og egetræ, men også med fronter kombineret af Grey Melange stof og aluminium.

Beovision Harmony inklusive LG OLED C9 77" TV-skærm er tilgængelig fra oktober 2019 og har en vejl. udsalgspris på 18.500 EUR.

© Bang & Olufsen