Her er betydningen bag dette års 3daysofdesign-ikoner

Årets grafiske design spiller op ad det legende tema, og hinter samtidig til den oplevelse, gæsterne kan se frem til under festivalen.

3daysofdesign Luca Nichetto
© Luca Nichetto

Hvert år har 3daysofdesign en ny grafisk identitet, der taler ind i årets tema. I år er grafikken skabt af Luca Nichetto, en prisvindende italiensk designer, der arbejder inden for både møbler, industrielt design, indretning og arkitektur.

Hans værk til 3daysofdesign er en trio, et nik til 3daysogdesign. Hver figur er en kollage af danske ikoner: et stykke danske design, en typisk dansk ret og et arkitektonisk landemærke i København. Til sammen symboliserer de den oplevelse, du kan se frem til under festivalen.

Der er derudover en ekstra dimension i Nichettos koncept, nemlig hans illustrative stil. Den er farverig, glad, ærlig og åben. En stil, som skal reflektere den overordnede ånd i festivalen og opfordre folk til at lege.

– Som designer er leg en vigtig del af måden jeg tænker på. Når jeg bliver udfordret af et design-dilemma, er det legen der åbner op for nye muligheder. Den tænder min nysgerrighed og tilføjer et element af lethed og glæde til mine projekter og samarbejder, fortæller Luca Nichetto.

3daysofdesign løber af stablen den 15. - 17. Juni 2022.

Læs også: