Danskernes forhold til hygiejne
Vores fokus på hygiejne har taget ”et kvantespring på flere årtier” under coronapandemien. Det konkluderer en af verdens største sanitetsproducenter, Geberit, på baggrund af en YouGov-undersøgelse af netop danskernes forhold til hygiejne set i lyset af pandemien.
Nye indretningsmønstre
Undersøgelsen, som er foretaget for Geberit, viser, at coronapandemien har resulteret i et øget fokus på hygiejne for hele 75% af danskerne. Dette gælder både den personlige hygiejne og vores hygiejne i hjemmet.
Derudover viser undersøgelsen også, at badeværelset er dét af husets rum, hvor corona har haft størst betydning for vores måde at indrette rummet på.
– Vi ved, at badeværelset er det rum, vi forbinder mest med vores personlige hygiejne. Derfor er det også interessant, at man allerede nu kan se, at det påvirker både vores rengøringsmønstre og de valg, vi træffer, når vi indretter, siger Nina Slothuus Nielsen som er marketingchef i Geberit Danmark.
Hygiejnevenlige produkter
Særligt de berøringsfri elementer på badeværelset er blevet populære, og Geberit oplever, at den berøringsfri skylleknap er den klare favorit blandt danskerne. Men også efterspørgslen på berøringsfri urinaler og toiletsæder, som åbner og lukker af sig selv, er steget markant under corona.
Det samme gælder naturligvis håndsæbe og håndsprit, som efterhånden er et fast makkerpar på badeværelset. Du behøver dog ikke nøjes med de klassiske, uinspirerende varianter, både håndsæbe og håndsprit fås nemlig i massevis af lækre design, og kan på den måde bruges som et luksuriøst og dekorativt element i badeværelsesindretningen.