
Nyt koncept: &SHUFL sætter baren højt for bæredygtige køkkener
Ifølge stifter Kristoffer Brems er strategien en sand 'gamechanger'.
AfKøkken med bæredygtig bundlinje
Forestil dig, at du kommer ind i et showroom for at se på et nyt køkken, og sælgeren i stedet forsøger at overtale dig til at bevare så meget som muligt af det køkken, du allerede har. Lyder det mærkeligt? Ikke for det danske køkkenbrand &SHUFL. De har netop lanceret konceptet ”&action”, som er en samlet betegnelse for deres rejse mod en mere grøn virksomhed.
Et reelt valg
&ACTION består af tre dele, som hver især giver kunderne en reel mulighed for at træffe et oplyst valg. Det første led er Transparens, som betyder, at bordplader, laminater og andre dele af køkkenerne bliver CO2-mærket, så kunderne kan vælge den mest bæredygtige løsning, hvis de ønsker det.
– I vores showroom har vi helt fysisk lavet en udstilling, hvor man kan se CO2-belastningen på forskellige dele i et køkken. I takt med, at vi udvikler på vores produkter, som er det andet ben i &action-strategien, vil aftrykket fra produkterne ligeledes blive mindre, forklarer stifter og medindehaver af &SHUFL, Kristoffer Brems.
Det andet led er produktudvikling, som betyder, at &SHUFL går alle led i produktionen igennem, for at nedbringe CO2-udledningen både på produktion og produkter.
Det er dog især det sidste led i &action, Kristoffer Brems ser som den helt store gamechanger i forhold til at nedbringe CO2-aftrykket for de køkkener, &SHUFL sælger. Det kalder &SHUFL for KEEP, og det står for, at kunderne opfordres til at bevare så meget af deres eksisterende køkken som muligt.
- Vi har kortlagt vores CO2-aftryk, og da vi kiggede nærmere på de data kunne vi se, at det sted, hvor vi kan gøre den største enkeltstående forskel er ved at få vores kunder til at bevare så meget som muligt af deres køkken i stedet for at skifte det ud, siger Kristoffer Brems