Kære læser,

Vores hjemmeside understøtter desværre ikke Internet Explorer 11. For at få den bedste oplevelse på hjemmesiden og af vores indhold, vil vi bede dig om at anvende Edge, Chrome, Safari eller andre, nyere browsere.

Med venlig hilsen,
May Kjærsgaard,
Digital redaktør

Lucie Kaas indsamler 162.000 kr. til godt formål

Hvad sker der, når vi bliver nødt til at flygte fra vores eget hjem? Denne problemstilling var omdrejningspunktet for det danske brand, da de under 3 Days of Design indsamlede penge til Dansk Flygtningehjælp.

© Lucie Kaas

"When we leave our homes, where do we go?"

Interiørbranchens grundlag er bygget på det faktum, at vi alle har et hjem at bo i. Men hvad sker der, når vi er nødt til at forlade det hjem og liv vi har skabt?

Under designfestivalen 3 Days of Design satte designbrandet Lucie Kaas fokus på den globale flygtningekrise med deres nye kunstinstallation, “When we leave our homes, where do we go?”.

Med afsæt i dette fik 15 danske og internationale kunstnere, herunder Mad C, Boy Kong og Lady AIKO frie tøjler til at udsmykke en 60 cm. høj kokeshi skulptur.

Det eneste krav var, at de skulle respektere kokeshiens form og dermed bevare Lucie Kaas' brand-identitet.

Hammeren falder hos Bruun Rasmussen

Under 3 Days of Design blev de 15 færdige skulpturer vist frem på deres udstilling i Nordhavn.

Få dage efter stillede auktionshuset Bruun Rasmussen sig til rådighed og alle værkerne kom under hammeren. Det samlede hammerslag endte på 127.000 kr. fordelt på de 15 værker.

Kunstnerne donerede også deres vederlag til DRC Dansk Flygtningehjælp og den samlede donation endte derfor på 162.000 kr.

– Lucie Kaas har gennem design sat ord på de følelser, som 79 millioner mennesker i verden har, når de bliver tvunget på flugt. Denne verdensrekord er vanskelig at forstå og føle. Takket være dette initiativ er det på fineste vis lykkedes, siger global kommunikations- og fundraisingdirektør Annette Spanggaard.

Relaterede Artikler