6 sunde tips: Sådan indretter du dig til en bedre søvn

AnnonceSover du godt – og nok? Få stylistens anbefalinger til at give dit soveværelse en makeover, der skaber naturligt afslappende omgivelser, så du kan vågne frisk og veludhvilet hver morgen.

© Foto: Thomas Dahl. Styling: Benjamin Native Studio

Dit soveværelse skal emme af en fredfyldt atmosfære, derfor handler det om at omgive dig med elementer, der taler et behageligt og søvndyssende sprog, som dine sanser kan forstå. Her tipper Bo Bedres stylist om en indretning, som bidrager til en god nattesøvn, der er essentiel for dit helbred.

1. En drømmeseng, der oser af luksus

Det vigtigste udgangspunkt for en bedre nattesøvn er selvfølgelig en drøm af en seng. Original Box fra Auping har et luksuriøst look and feel, så du kan sove flot og ikke mindst godt. Hemmeligheden er bl.a., at Aupings ikoniske spiralnetbund er inkorporeret under madrassen, så der er optimal støtte, ventilation og komfort.

2. Madrasser, der passer på din krop

En madras skal passe til dine unikke behov, men også din partners. Auping har fem forskellige designs med flere forskellige fastheder og komfortzoner, der kan kombineres til dobbeltsengen, så I hver især kan sove bedst muligt. Aupings Vivo madras er fx temperaturregulerende og perfekt til dig med et højt stofskifte, som træner meget, er i overgangsalderen eller bare har det varmt om natten. Og har desuden både hofte- og skuldernedsænkningszone.

Tip! Prøv madrasvejlederen her for at finde det rigtige madras-match.

3. Sengetøj i den absolut bedste kvalitet

Lækkert sengetøj forskønner soveværelset og sikrer en bedre soveoplevelse. Aupings kollektion af sengetøj er altid samme høje kvalitet, OEKO-TEX® 100, der garanterer bæredygtigt produceret tekstiler uden skadelige kemiske stoffer. Noget er yarn dyed_,_ andet pre shrunk eller jaquard, hvilket giver forskellige lækre sansefornemmelser mod huden. Vælg din egen favorit.

Tip! Læs mere om, hvorfor du skal skifte seng via Auping.dk.

© Foto: Thomas Dahl. Styling: Benjamin Native Studio

4. Beroligende farvepsykologi

I farvepsykologien er det velkendt, at blå farver i soveværelset hjælper kroppen til en bedre søvn. Ikke både hvad angår timer, men også søvnkvalitet. Søvnforskning viser bl.a., at blåt reducerer blodtrykket og har en beroligende effekt. Aupings sengetøj Flax, Masonery, Osaka og Chambrey er gode bud på blåt sengetøj. Også Auping Original Box findes i utallige blå tekstiler.

5. Bedre indeklima med planter

Grønne planter giver et strejf af natur, som virker beroligende – og så hitter store palmelignende planter faktisk i indretningen lige nu! Grønne planter er desuden med til at gøre indeklimaet sundere, da de renser luften i soveværelset. Læs mere om sundhedsfordelene ved grønne planter i soveværelset på Aupings inspirerende hjemmeside.

Tip! Har du brug for en ny seng? Hent inspiration på Aupings hjemmeside.

6. Søvndyssende godnathistorier

Brug din opmærksomhed på en god bog ved sengetid. Forskere pointerer, at (ikke alt for spændende og adrenalinsparkende) læsning stimulerer en naturlig træthed, da aktiviteten kræver en 'hjerne-sund' form for fordybelse og koncentration. Vælg gerne en eksklusivcoffee table book, der samtidig er et dekorativt sanseelement.

Tip! Du kan også slumre ind til godnatfortællingen i podcasten SOV BEDRE, der er sponsoreret af Auping, herunder. Du kan også finde den på iTunes, hvor den kan downloades gratis

Relaterede Artikler