Bæredygtigt initiativ vil puste nyt liv i B&Os kendte designklassikere

De har en mission om at undgå, at deres gamle designklassikere samler støv.

© Bang & Olufsen

Godt design følger dig hele livet

Classics er Bang & Olufsens nyeste initiativ.

Formålet med Classics er, at finpudse B&Os kendte designklassikere ved at opkøbe gamle modeller for at modificere dem til at møde tidens behov.

Gamle klassikere bliver altså istandsat og finpudset. What's not to like?

B&Os produkter er at finde i de fleste danske hjem og bliver brugt i flere årtier. Det sker dog også, at design af ældre dato står og samler støv. Derfor er en nytænkning af et eksisterende produkt slet ikke så skidt en idé.

– Ved at udforske og forstå, hvordan vi forlænger levetiden og relevansen af lydprodukter, som folk allerede sætter pris på, hjælper det os med at definere følelsesmæssig holdbarhed, langvarigt håndværk, forældelsesforbindelse og tidløst design, hvilket skaber miljømæssige fordele for vores fremtidige produkter, fortæller produktchef Mads Kogsgaard Hansen.

Beogram 4000-serien er det første område, som bliver gentænkt i Classics initiativet.

© Bang & Olufsen

Ikonisk design fra 70'erne får nyt liv

Pladespilleren blev designet i 1972, da der var brug for en æstetisk tidløs pladespiller, som samtidig var progressiv i sin tekniske ydeevne.

Beogram 4000 blev til - og blev hurtigt den mest danse-sikre pladeafspiller på markedet.

B&O er nu i fuld gang med at undersøge, hvordan Beogram 4000-serien kan finpudses, så den kan møde tidens behov.

© Bang & Olufsen
© Bang & Olufsen