
Få Tivoli-stemningen ind i dit hjem, med den nye kollektion fra Normann Copenhagen
Normann Copenhagen og Tivoli har præsenteret nyt samarbejde om en designkollektion med et internationalt snit.
AfDer findes næppe noget, der er mere dansk end Tivoli. Det skulle da lige være kærligheden til design – og netop de to aspekter af dansk identitet bliver nu forenet i en kæmpe kollektion, der til en start består af 350 varer fra Normann Copenhagen. De er opdelt i kategorier, byggende på Tivolis fire grundsten: Forlystelser, kultur, haven og spisesteder.
– Tivoli og Normann Copenhagen deler mange værdier. De er begge traditionsrige og innovative brands, der er tilgængelig for alle. På den måde er samarbejdet oplagt, siger medstifter af Normann Copenhagen Poul Madsen om kollektionen, der markedsføres under navnet Tivoli, men er udviklet og designet af Normann Copenhagen.
– Tivoli har eksisteret i 175 år, og arkitektonisk er det en stor sammenkogt ret med mange stilarter og detaljer, siger Poul Madsen og forklarer, at det netop er disse detaljer, der er udgangspunktet for Tivoli-kollektionen. Det er små nuancer af Tivoli, der er lagt til grund for de enkelte design, på en måde så man ikke nødvendigvis fanger referencen, før man bliver gjort opmærksom på den.