Få Tivoli-stemningen ind i dit hjem, med den nye kollektion fra Normann Copenhagen

Normann Copenhagen og Tivoli har præsenteret nyt samarbejde om en designkollektion med et internationalt snit.

Normann Copenhagen Tivoli-kollektion

© Normann Copenhagen

Der findes næppe noget, der er mere dansk end Tivoli. Det skulle da lige være kærligheden til design – og netop de to aspekter af dansk identitet bliver nu forenet i en kæmpe kollektion, der til en start består af 350 varer fra Normann Copenhagen. De er opdelt i kategorier, byggende på Tivolis fire grundsten: Forlystelser, kultur, haven og spisesteder.

– Tivoli og Normann Copenhagen deler mange værdier. De er begge traditionsrige og innovative brands, der er tilgængelig for alle. På den måde er samarbejdet oplagt, siger medstifter af Normann Copenhagen Poul Madsen om kollektionen, der markedsføres under navnet Tivoli, men er udviklet og designet af Normann Copenhagen.

– Tivoli har eksisteret i 175 år, og arkitektonisk er det en stor sammenkogt ret med mange stilarter og detaljer, siger Poul Madsen og forklarer, at det netop er disse detaljer, der er udgangspunktet for Tivoli-kollektionen. Det er små nuancer af Tivoli, der er lagt til grund for de enkelte design, på en måde så man ikke nødvendigvis fanger referencen, før man bliver gjort opmærksom på den.

Balloon Vase

© Tivoli // Normann Copenhagen

– Inspirationen er hentet fra fx Grand Prix-spillet (med de cyklende postbude), hvor bygningens udsmykning har givet form til en serie spejle, fra Grøftens duge, lamperne ved søen eller de mange arabiske tårne, man finder i Tivoli. Men i langt de fleste tilfælde på en måde, der underspiller det tydelige, forklarer Poul Madsen.

Alt design er lavet af Normann Copenhagens egne designere, der også står for fx indpakning og visuel pro l.

– Der har været designere inde i Haven i flere omgang for at indkapsle den specielle Tivoli-stemning og bringe den ind i produkterne. Vi har haft et team på 12-14 personer, som udelukkende har arbejdet koncentreret med Tivoli i 4-6 måneder for at det kunne lykkes, siger Poul Madsen.

En del af kollektionen bliver sat til salg i butikken Little Tivoli, men ambitionerne er langt større.

– Det er et målrettet internationalt brand, der både skal leve i selve Tivoli, men også hos mindst 3000 forhandlere i hele verden. Der er i virkeligheden tale om et helt nyt firma i Normann Copenhagen, og forventningen er, at dette kun er begyndelsen på en endnu større kollektion – måske også med møbler, siger Poul Madsen.

Se et udvalg af kollektionen herunder.

Divan Watering Can & Peacock trays

© Tivoli // Normann Copenhagen

Lolli Cup

© Tivoli // Normann Copenhagen

Entry Teapot and cups

© Tivoli // Normann Copenhagen

Emperor Lamp

© Tivoli // Normann Copenhagen

Marquee Boxes

© Tivoli // Normann Copenhagen

Cushion Trifle Stripes

© Tivoli // Normann Copenhagen

Pop Lamp, Peacock Tray, Twist Cup, Magic Jar

© Tivoli // Normann Copenhagen

Panto Vase

© Tivoli // Normann Copenhagen

Relaterede Artikler