
Helena Christensen springer ud som kreativ chef for globalt boligbrand
Den feterede model og fotograf kan nu kalde sig "global artistic director" – og snart møbeldesigner.
Af"Dette er en drøm, der går i opfyldelse for mig," lyder det fra Helena Christensen, der er tiltrådt som kreativ chef for det danske boligbrand BoConcept.
"Jeg har altid elsket interiør, og det taler til min passion for design, kreativitet og for det at leve mere bevidst", siger hun i en pressemeddelelse.
Hvor mange nok forbinder Helena Christensen med modelarbejde, mode og fotografi, så har hun længe haft interiør inde under huden.
Med hendes egne ord beskæftiger hun sig generelt med, "hvad øjet ser, og hvordan det får dig til at føle".
Rollen som global artistic director for det danske brand indebærer blandet andet at skabe brandkampagner, som hun også vil medvirke i, men også at designe møbler og tekstiler og overordnet "forme et nyt kapitel" for brandet, lyder det i pressemeddelelsen.
Første opgave i partnerskabet, der er sat til at vare tre år, har været kampagnen 'The Art of Living Danishly', hvor Christensen selv står foran kameraet.
Hvornår et reelt møbel fra modellen lander i butikkerne vil tiden vise.