Kære læser,

Vores hjemmeside understøtter desværre ikke Internet Explorer 11. For at få den bedste oplevelse på hjemmesiden og af vores indhold, vil vi bede dig om at anvende Edge, Chrome, Safari eller andre, nyere browsere.

Med venlig hilsen,
May Kjærsgaard,
Digital redaktør

Social Foodies åbner nyt flagskib

Social Foodies har den sociale ansvarlighed i centrum og nu har de også hovedsæde i centrum.

Ny flagskibsbutik

Social Foodies har den sociale ansvarlighed i centrum og nu har de også hovedsæde i centrum af København.

Social Foodies har nemlig overtaget 338 kvm af Tivolis lokaler, over for Hovedbanegården, ved siden af Hotel Nimb.

Det er idémanden bag Paradis-kæden, Thor Thorøe, der står bag de nu 8 Social Foodies-butikker og han er meget begejstret for den nye butik og placeringen, der giver helt nye muligheder.

– Her kan vi komme i kontakt med den brede del af den danske befolkning, Hr. og Fru Danmark. Der bliver udviklet rigtig mange produkter gennem de ting, som kunderne efterspørger og den feedback, de kommer med, siger han og lover, at de i butikken vil levere en service, man ikke oplever andre steder.

Fair trade+

Social Foodies har et stort fokus på bæredygtighed og især den del, der handler om social ansvarlighed.

– Idéen er, at gøre værdikæden så kort som mulig og vi taler hos os om at gå beyond fair trade. Vi kender navnene på dem, vi handler med, og vi måler (også) vores succes på det sociale afkast vi skaber, hvad de tjener og hvad de køber for de penge de tjener, fortæller Thor Thorøe ved åbningen af den nye flagskibsbutik.

Social Foodies er især kendte for deres flødeboller og is, og vandt Byens Bedste Søde sager både i 2017 og i 2018.

Brunch tallerken Social Foodies i Tivoli

© Christoffer Sandager

Social Juice fra Social Foodies, Tivoli

© Christoffer Sandager - I den nye butik kan du slukke tørsten med en Social Juice, som er frisklavet i butikken og blandt andet indeholder sukkerrør. Juicen fås i tre smagsvarianter; lime, lime/ingefær og passionsfrugt.

Relaterede Artikler