The Vintage Bar
The Vintage Bar er grundlagt af Marie Louise Schultz og er en europæisk markedsplads kendt for at forbinde sælgere og købere af premium og luxury secondhand mode. Markedspladsen har formået at skabe et arbejdsmiljø med fokus på kreativitet og bæredygtighed i hjertet af København ved at samarbejde med lokale kunstnere og talenter såsom Andredottir & Bobek.
– Da jeg besøgte lokalet for første gang, vidste jeg bare, at det kunne blive til noget helt unikt. Det var vigtigt for mig at beholde den kreative og bæredygtige tilgang til indretningen i forlængelse af det visuelle univers, vi har skabt online, fortæller Marie Louise Schultz, Grundlægger og & Kreativ Direktør for The Vintage Bar.
Samarbejde med lokale kunstnere
Målet var ultimativt at skabe et arbejdsmiljø, der både var inspirerende og beroligende. The Vintage Bar opnåede dette, i tæt samarbejde kunst- og designduoen Andredottir & Bobek, ved at bruge elementer, der omfavner disse følelser – trægulvet i varme toner mod de lyse jordfarver, de speciallavede borde designet i organiske faconer og ikke mindst den spektakulære udsigt over København.
The Vintage Bar har samarbejdet med Andredottir & Bobek for at bringe visionerne for lokalerne til live. Virksomheden ønsker at fremhæve og gøre plads til talent – om det så er up and coming kunsterne eller kunstnere med fokus på bæredygtighed.
Naturlige farver, vintage møbler og skulpturelle objekter
Sune Palner har skabt historien omkring kontorets interiør – i samarbejde med Marie Louise – og har holdt det autentisk i forhold til virksomhedens DNA. De skulpturelle objekter, vintage møbler, organiske faconer og naturlige farver agerer også baggrund for det content, som er centralt for virksomheden.
– Vores virksomhed er drevet af content og skabelsen af content, fordi vi gennem inspiration ønsker at vise, at secondhand mode er cool og bør være den nye normal. Det er grunden til, det var så vigtigt at skabe et miljø med content for øje, forklarer Marie Louise Schultz.
Forening af det visuelle univers
The Vintage Bar vil gerne have, at kontoret skal være en forlængelse af det visuelle univers, man finder online, og de nøje indrettede lokaler har gjort det muligt at tage et hurtigt billede af et pre loved item overalt på kontoret og poste det online.
På denne måde går The Vintage Bar aldrig glip af muligheden for at inspirere deres community med nogle af de skønne secondhand pieces, der passerer gennem hovedkontoret.
Bæredygtighed på flere måder
Udover at kontoret visuelt er det samme som det univers, man møder online, vil The Vintage Bar også gerne have, at kontoret repræsenterer virksomheden og dens værdier. Bæredygtighed er kernen af virksomhedens værdier, og det samme kan siges om interiøret.
Når The Vintage Bar holder events – som til fashion week – samarbejder virksomheden med lokale vintage butikker såvel som kunstnere og viser deres pieces. På denne måde indtænker The Vintage Bar bæredygtighed i alt, hvad de gør.
– Vores mål er at skabe et bæredygtigt miljø for vores community, og det gælder ikke kun online. Vi stræber også efter mental bæredygtighed hos de ansatte i vores virksomhed. Det var vigtigt at skabe et miljø, som støtter bæredygtighed – både i form af fysiske objekter men også mentalt – ved at transformere lokalerne til et sted, hvor folk føler sig godt tilpas, forklarer Marie Louise Schultz.