Hans eget private designhotel

Mødet mellem finansmanden Mads Ulrich og den engelske hotelindretter Anouska Hempel resulterede i et nyt hjem. Et meget smukt hjem efter en ombygning på fem år.

© John Bendtsen

Hvis man ikke kender København i forvejen, må oplevelsen af at dumpe ned lige midt i hjertet af byen synes så meget mere imponerende her, hvor hovedstaden tager sig ud på sin mest postkort-agtige måde. Sådan følte Karina Holmen det også, da hun netop landet fra Oslo fandt lejligheden i
Larslejsstræde - klos op ad Skt. Petri Kirke i en flot restaureret ejendom fra 1830’erne. Hele kvarteret oser af charme og den der “gamle københavnerstemning”.

Det samme kan man ikke sige om indretningen i den klassiske lejlighed. Godt nok er her både høje paneler, lysekroner og sildebensparket - men møblerne kommer fra de mest moderne og nyskabende designere og kunstnere,
som stylisten og butiksindehaveren Karina Holmen er stødt på, når hun bevæger sig rundt i storbyer over hele verden.

© John Bendtsen

Midt mellem stuerne

© John Bendtsen

Der er indirekte lys i hele lejligheden - her i loftet i stuerne Teknikken er fra Smart House. Fra den ene ende af stuen og til væggen i spisestuen er der 17 meter.

© John Bendtsen

Finansmanden Mads Ulrich har i en årrække boet i Los Angeles og London, men valgte for nogle år siden at komme tilbage til København. I efteråret flyttede han ind i den lejlighed, han har bygget om på i fem år.

© John Bendtsen

Spisestuens bord er lavet af en snedker af de Dinesen-gulvbrædder, der var til overs.

© John Bendtsen

Køkkenet er så stort at gode venner sagtens kan sætte sig til en brunch omkring højbordet lavet af gulvbrædder. Stolene er fra Ikea. Køkkenet er specialdesignet af Anouska Hempel for det italienske firma Binova.

© John Bendtsen

Køkkenbordet fortsætter i et stræk ind i anretterrummet. Komfuret er af Norman Foster.

© John Bendtsen

Den uhøjtidelige ophængning af kunst, foto og private billeder sammen med det indirekte lys skaber en rar stemning. Der er lys under soklen, og lys er også fræset ind i overskabene.

© John Bendtsen

Fra soveværelset er der direkte forbindelse til spaafdelingen. Sengen fra Hästens har fået et sengetæppe fra Skjalm P. holdt i boligens hvide farve. Læg mærke til nichen ved sengegavlen, som på begge sider fungerer som garderobe.

© John Bendtsen

Spabadekarret er specialbygget i italiensk sandsten og med funktioner fra Royal Scandinavia. De tekniske funktioner er skjult, så de først ses oppe i karret. Døren til højre fører ud i hjemmets dampbad.

© John Bendtsen

Arbejdsværelset er indrettet eller biblioteket er boligens kommandocentral. Her er der gemt kontrolpaneler til installationerne i lejligheden - også det indbyggede højttalersystem.

© John Bendtsen

Reolen er lavet af gulvbrædder, og arbejdsbordet er fra Green Square. Andy Warhol står for litografierne, og det store maleri er af Peter Bonde, Galerie Asbæk.

© John Bendtsen

Lejlighedens gamle køkken blevet bygget om til et gæsteværelse. Sengen er bygget af overskydende gulvbrædder. åbningen fra det gamle ildsted fungerer fint som en lille skriveplads.

© John Bendtsen

Det smalle spejl kan skydes til side og skjuler et skab.

© John Bendtsen

Dampbadet er fra Tylo

© John Bendtsen

Vaskene er formet direkte i sandsten. Armatur fra Vola.

Relaterede Artikler